وبلاگ من

وبلاگ من

مسائل مختلف
وبلاگ من

وبلاگ من

مسائل مختلف

غیبت

شخصی نزد همسایه اش رفت و گفت: دوستی به تازگی در مورد تو می گفت ...  

شخصی نزد همسایه اش رفت و گفت : گوش کن !

می خواهم چیزی برایت تعریف کنم . دوستی به تازگی در مورد تو می گفت ...

همسایه حرف او را قطع کرد و گفت : قبل از اینکه تعریف کنی ، بگو آیا سخنت را از میان سه صافی گذرانده ای یا نه ؟ اول از میان صافی واقعیت. آیا مطمئنی که چیزی که تعریف می کنی واقعیت دارد؟

- نه من فقط آن را شنیده ام . شخصی آن را برایم تعریف کرده است.

سری تکان داد و گفت : پس حتماً آن را از میان صافی دوم ، یعنی خوشحالی گذرانده ای . آیا آن چیزی که می خواهی تعریف کنی حتی اگر واقعیت نداشته باشد باعث خوشحالیم می شود.

- دوست عزیز ، فکر نکنم تو را خوشحال کند.

بسیار خوب ، پس اگر مرا خوشحال نمی کند ، حتماً از صافی سوم ، یعنی فایده ، رد شده است. آیا چیزی که می خواهی تعریف کنی ، برایم مفید است و به دردم می خورد؟

- نه ، به هیچ وجه !

همسایه گفت: پس اگر این حرف ، نه واقعیت دارد ، نه خوشحال کننده است و نه مفید ، آن را پیش خود نگه دار و سعی کن خودت هم زود فراموشش کنی !

نظرات 2 + ارسال نظر
عاطفه نادری شنبه 7 تیر 1393 ساعت 21:31

سلام به شما،قالب جدید زیباتون مبارک وبتون باشه.
متن جالبی بود ،امیدوارم خداوند مارو از سخنان لغو وبیهوده حفظ کنه.

خیلی ممنون خانم نادری . من هم مثل شما همین آرزو و دعا رو از درگاه خداوند دارم ، چرا که غیبت پرتگاه خیلی وحشتناکیه که متاسفانه همه ی ما ها به نوعی در حال سقوط در این پرتگاه هستیم.

کاظمی دوشنبه 2 تیر 1393 ساعت 09:10

با عرض سلام خدمت شما دوست گرامی: بسیار جالب و آموزنده بود

سلام . ممنون از توجه تون به وب من .

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.