وبلاگ من

وبلاگ من

مسائل مختلف
وبلاگ من

وبلاگ من

مسائل مختلف

انسان شدن

از کی انسان ، انسان می شود؟

از وقتی که می تواند « بفهمد !»

از کی فهمیدن در او کامل می شود؟

از وقتی که « خوب » و « بد » را می فهمد!

از کی فهمیدن « خوب » و « بد » در او کامل می شود؟

از وقتی که می تواند از « زندگی کردن برای خود »

به درجه ی « زندگی کردن برای ما » برسد !

از کی « زندگی کردن برای ما » در او کامل می شود؟

از وقتی که می تواند « برای دیگران » زندگی کند !

از کی می تواند « برای دیگران » زندگی کند؟

از وقتی که این راز خدایی را کشف می کند که :

هر کس زندگی خود را به دیگران بخشید ؛ خود از زندگی برخوردار می شود !

زیرا

پیوسته پوزه در خاک چریدن و سر در آخور خود فرو بردن ؛ گوسفندوار زندگی کردن است !

انسان وار زندگی کردن ؛ زندگی کردن نه « برای خود » که « برای دیگران » است !

جانور می گوید : « برای من ! »

انسان می گوید : « برای ما ! »

کتاب ( لطفاً موفقیت را باور کنید)

نظرات 4 + ارسال نظر
نیلو دوشنبه 20 مرداد 1393 ساعت 08:44 http://nilooofaraneee.blogfa.com/

بله واقعا همینطوره.
گویا کتاب جالبیه.
انسانی بزرگ و متعالی نامیده میشه که از خود میگذرد برای عشق و محبت....
بزرگترین از خودگذشتگان در کربلا بودند که یادشان تا ابد ماندگار است...
بزرگترین عاشقان و از خودگذشتگان در راه است ....اللهم عجل لولیک الفرج...
روز خوبی داشته باشید...

دقیقا من هم وقتی داشتم این پست رو مگذاشتم به یاد شهدای کربلا افتاده بودم که مصداق واقعی از خود گذشتگی بودند و مصداق واقعی این جملات.ضمنا پیشنهاد می کنم این کتاب رو تهیه کنید. مطالب خوبی بر اساس روانشناسی مدرن و روایات اسلامی داره.

شیدا خلیلی یکشنبه 19 مرداد 1393 ساعت 18:52 http://bicaranha.blogfa.com

این نکتهٔ رمز اگر بدانی، دانی
هر چیزی که در جستن آنی، آنی

مولانا

شیدا خلیلی یکشنبه 19 مرداد 1393 ساعت 18:51 http://bicaranha.blogfa.com

آنچه ناممکن را..
به واقعیت تبدیل می کند معجزه نیست..
بلکه تدوام است..
مهم نیست که کدام درست است..
مهم باور تو است...

دقیقا هم همین طوره. شاید اصرار خداوند بر خواندن همه روزه ی نماز و تاکید بر خواندن دعا ، یکی از دلایلش همین تداوم باشه.

عاطفه نادری یکشنبه 19 مرداد 1393 ساعت 14:36 http://maboudeman.blogfa.com

.
باورها دشمنانی خطرناک تر از دروغ برای حقیقت هستند !
.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.